vraag 28

Het forum op deze pagina is nu gesloten. Het examenforum is verplaatst naar http://sbnlevendetalen.forum2go.nl/
Daar moet je je even opnieuw registreren.

Plaats reactie
schotanusy
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-05-2015 20:59

vraag 28

Bericht door schotanusy » 11-05-2015 23:42

D vind ik het beste antwoord, maar dan moet je bij een campus wel het beeld hebben van een heel strak georganiseerd gebouwencomplex. De omschrijving als een typisch wetenschapsinstituut geeft op zich aanleiding om A ook goed te rekenen.

Marlene van Soest
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-05-2015 12:08

Bericht door Marlene van Soest » 12-05-2015 23:26

In veel studentensteden bestaat een studentencomplex uit tijdelijke containers wat antwoord A niet onlogisch maakt. Er staan ook genoeg elementen in om voor industrieel te kiezen. Alleen ouderwets is naar mijn mening echt fout. Tenslotte vind ik deze vraag niet geschikt om het tekstinzicht van een leerling te toetsen. Daar is die veel te subjectief voor.

Hans24
Berichten: 13
Lid geworden op: 12-05-2015 21:41

Bericht door Hans24 » 12-05-2015 23:51

De omschrijving als een typisch wetenschapsinstituut geeft op zich aanleiding om A ook goed te rekenen... daar sluit ik me bij aan

schotanusy
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-05-2015 20:59

Bericht door schotanusy » 19-05-2015 22:50

Ad vraag 28 heb ik de examenlijn het volgende voorgelegd:

Over deze vraag is veel gezegd. Zelf vond ik het duidelijk dat ‘rommelig’ het juiste antwoord moest zijn, maar inmiddels ben ik ervan overtuigd geraakt dat ‘industrieel’ ook goed gerekend moet worden. In de voorvergadering onder andere dit: het is geen mooie vraag, maar rommelig is het enige antwoord dat je niet weg kunt strepen op basis van een detonerend element in de tekst. Dat is echter niet het geval voor ‘industrieel’. Er is betoogd dat het kerkje de conclusie ‘industrieel’ onmogelijk maakt, maar dat is onjuist. Overal in West-Europa staan kerkjes op industriële complexen. Vaak oude kerkjes die zijn omringd door oprukkende industrie, maar, anders dan de huizen die erbij stonden, niet gesloopt zijn. Ook zijn er wel kerkjes op industriële complexen neergezet, zodat de arbeiders op zondag mooi naar de kerk konden zonder van het terrein af te hoeven.

Daarom zou ook ‘industrieel’ goed gerekend moeten worden. Wilt u hier nog een uitspraak over doen? Het zou jammer zijn als dit opgelost werd met een aanpassing van de N-term.

Plaats reactie