vraag 34, andere kwestie

Het forum op deze pagina is nu gesloten. Het examenforum is verplaatst naar http://sbnlevendetalen.forum2go.nl/
Daar moet je je even opnieuw registreren.


Plaats reactie
Jelmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-06-2015 20:14

vraag 34, andere kwestie

Bericht door Jelmer » 01-06-2015 20:29

Dag allemaal,

Bij het corrigeren kwam ik een antwoord op vraag 34 tegen dat ik aan jullie wil voorleggen als juist alternatief voor 'ontdierlijking / vermenselijking'.

Volgens mij moet het antwoord 'antropomorfe dieren die zijn gestileerd' goed gerekend worden als alternatief om de volgende redenen:

1. In de Van Dale staat de volgende definitie:
'antropomorfisme' = voorstelling van God, of van andere wezens, in menselijke vormen, met menselijke opvattingen, hartstochten enz.

2. In regel 46-50 staat: 'Ze brengen stripverhalen die voortaan eindeloos doorlopen en ze brengen antropomorfe dieren die zijn gestileerd: ontdierlijkt'. Omdat ontdierlijkt achter een dubbele punt staat zou wat daarvoor staat volgens mij ook goed moeten zijn. In ieder geval geeft dit wel dezelfde ontwikkeling aan.

Vooraan bij het beoordelingsmodel staat het volgende bij Algemene Regels 3.3: indien een antwoord op een open vraag niet in het beoordelingsmodel voorkomt en dit antwoord op grond van aantoonbare, vakinhoudelijke argumenten als juist of gedeeltelijk juist aangemerkt kan worden, moeten scorepunten worden toegekend naar analogie of in de geest van het beoordelingsmodel;

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Hartelijk dank alvast voor het meedenken.

Eddy van Kuppevelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-05-2015 11:04

Bericht door Eddy van Kuppevelt » 01-06-2015 20:48

Dag Jelmer,

Ik heb het antwoord om dezelfde redenen goedgekeurd: eens dus!

Plaats reactie