Examen algemeen

Het forum op deze pagina is nu gesloten. Het examenforum is verplaatst naar http://sbnlevendetalen.forum2go.nl/
Daar moet je je even opnieuw registreren.


Plaats reactie
Kkm ccs
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-05-2015 13:18

Examen algemeen

Bericht door Kkm ccs » 12-05-2015 23:04

Wat mij nu ineens opvalt: bij elf! vragen kunnen leerlingen een punt verdienen wanneer het antwoord volledig juist is. Die elf punten gaan niet over tekstbegrip of inhoud, alleen over bondig formuleren. Vinden jullie elf punten ook niet heel erg veel?
Vaak is het ook zo dat leerlingen de vraag niet helemaal goed hebben en dan hebben ze dat punt niet.
Ik weet dat het niet nieuw is, maar ik vind de kwantiteit buiten proportie.
Het zou eerlijker zijn dat het meer op samenvatten gaat lijken: aftrek wanneer je het antwoord niet binnen de woordgrens geeft.
Naar mijn idee kun je als leerling dan meer punten verdienen en dat voelt op z' minst beter.

fredschut
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-05-2015 16:59

Bericht door fredschut » 13-05-2015 17:02

Ik ben het helemaal met je eens. 17% van de punten kun je dus krijgen door kort en bondig te formulererdn maar je krijgt die punten alleen als het hele antwoord goed is, niet als je een deel goed hebt en wel binnen de grenzen blijft. Lijkt me goed om tegenin te gaan bij de commissie voor examens.

Kkm ccs
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-05-2015 13:18

Bericht door Kkm ccs » 13-05-2015 19:36

Dank je wel. Ik heb het al aangekaart bij het CvTE. In een reactie is gezegd dat mijn opmerkingen meegenomen worden naar de bespreking. Misschien is het goed dat meer mensen dit aankaarten? Je kunt mailen naar examenloket@duo.nl o.v.v. Examen havo Nederlands woordgrensvragen

Metteke
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-05-2015 20:06

Bericht door Metteke » 14-05-2015 19:54

Kkm ccs schreef:Je kunt mailen naar examenloket@duo.nl o.v.v. Examen havo Nederlands woordgrensvragen
Kkm ccs, hoe kom je aan dit mailadres? Als ik op de website van DUO kijkt, lijkt dit mailadres me vooral bedoeld voor praktische vragen over de aanlevering van examens, en dergelijke... Maar op de website van het CvTE vind ik ook zo een twee drie niet hoe of waar ik naartoe moet mailen met opmerkingen over het correctiemodel van het CSE...... :x
"Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt." (Martinus Nijhoff)

Kkm ccs
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-05-2015 13:18

Bericht door Kkm ccs » 14-05-2015 23:19

Ik ben ook op de site gaan kijken van het het CvTE en daar stond een ander mailadres, via het examenblad. Daar heb ik in eerste instantie naartoe gemaild. In een reactie stond dat we het mailadres examenloket@duo.nl het beste kunnen gebruiken.

michellevandijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-05-2015 19:10

Bericht door michellevandijk » 16-05-2015 19:39

Ook een indruk algemeen ik moet voor het eerst regelmatig een 'N' - niet ingevuld - noteren, bij open vragen. Daardoor lijkt het toch of dit examen voor de leerlingen moeilijker is dan het oude examen... of de tijdsdruk was misschien erger?

Metteke
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-05-2015 20:06

Bericht door Metteke » 16-05-2015 19:43

Kkm ccs schreef:Ik ben ook op de site gaan kijken van het het CvTE en daar stond een ander mailadres, via het examenblad. Daar heb ik in eerste instantie naartoe gemaild. In een reactie stond dat we het mailadres examenloket@duo.nl het beste kunnen gebruiken.
Goh, wat gek. Ik mailde ook het CvTE en kreeg dit mailadres door: examenlijn@hetcvte.nl

:shock:
"Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt." (Martinus Nijhoff)

michellevandijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-05-2015 19:10

Bericht door michellevandijk » 16-05-2015 19:50

Vorig jaar had ik een klacht gestuurd naar het Examenloket, maar daar werd de klacht doorgestuurd en ik kreeg antwoord van examenlijn@cve.nl.

Je krijgt een standaard antwoord/uitleg, maar dat betekent niet dat er niets mee gebeurt!

michellevandijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-05-2015 19:10

Bericht door michellevandijk » 16-05-2015 19:51

En dan vul je toch een paar mailadressen in... kan niet misgaan!

Plaats reactie