vraag 2
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 05-05-2015 13:39
vraag 2
Wat een flauw antwoord bij de huidige visie op het belang van onderwijs. Het is niets anders dan de ontkenning van de visie van 50 jaar geleden. Maar inderdaad wordt er in alinea 1 t/m 3 ook niet meer over geschreven.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11-05-2015 15:07
Eens! Daarom hoeven m.i. lln. in plaats van bolletje 2 ook volstaan met ‘nu vindt men dat niet meer’. Of ‘Vroeger was onderwijs een economisch goed, nu niet meer’.
Veel lln. vergeten de woorden ‘zorgen om’ en noteren alleen ‘onderwijs heeft nu niets meer te maken met het materiële bestaan’. Ik twijfel of ik dit nu wel of niet goed vind.
En wat te denken van ‘financiële zekerheid’ i.p.v. ‘welvarender’? Ik vind dit te beperkt.
Veel lln. vergeten de woorden ‘zorgen om’ en noteren alleen ‘onderwijs heeft nu niets meer te maken met het materiële bestaan’. Ik twijfel of ik dit nu wel of niet goed vind.
En wat te denken van ‘financiële zekerheid’ i.p.v. ‘welvarender’? Ik vind dit te beperkt.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10-05-2015 20:06
En als leerlingen 'zagen ouders' en 'gelooft niemand' weglaten uit hun antwoord? Bijvoorbeeld:
"Kort na de Tweede Wereldoorlog was onderwijs het middel om materieel en maatschappelijk vooruit te komen. Tegenwoordig heeft het belang van onderwijs meer met opvoeding dan met meer kans op materiele vooruitgang te maken."
Rekenen jullie dit dan helemaal goed?
"Kort na de Tweede Wereldoorlog was onderwijs het middel om materieel en maatschappelijk vooruit te komen. Tegenwoordig heeft het belang van onderwijs meer met opvoeding dan met meer kans op materiele vooruitgang te maken."
Rekenen jullie dit dan helemaal goed?
"Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt." (Martinus Nijhoff)
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14-05-2015 10:58
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12-05-2015 12:04
Een behoorlijk aantal van mijn leerlingen heeft het antwoord uit de zin voor het antwoord gehaald:
"Toen wilden ouders dat hun kinderen zouden opgroeien zonder armoede en gebrek en onderwijs was hiervoor het middel."
Ik twijfel. Zonder armoede is m.i. toch iets anders dan materieel en maatschappelijk vooruit komen. Ben ik te streng?
"Toen wilden ouders dat hun kinderen zouden opgroeien zonder armoede en gebrek en onderwijs was hiervoor het middel."
Ik twijfel. Zonder armoede is m.i. toch iets anders dan materieel en maatschappelijk vooruit komen. Ben ik te streng?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12-05-2015 12:04
Metteke geeft een voorbeeld dat ontzettend op het jouwe lijkt, waarbij staat: "Na de Tweede Wereldoorlog was onderwijs...." . Als dat goed is, is jouw voorbeeld ook goed, toch?Adrienne schreef:‘Vroeger was onderwijs een economisch goed, nu niet meer’.
In dat antwoord ontbreekt toch het visiegedeelte? Het werkwoord 'was' geeft geen visie op de zaken weer. Toch?
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10-05-2015 20:06