vraag 2
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14-05-2015 10:58
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12-05-2015 09:03
Wat te doen als leerlingen bij het tweede bolletje aangeven dat tegenwoordig onderwijs minder met welvaart/het materiële bestaan te maken heeft?
Ik ben geneigd het fout te rekenen omdat het cv zo expliciet is, evenals het LT-verslag.
Wat doen jullie? Jullie lijken namelijk soepeler, gezien het goedrekenen van
Voor een tweede bolletje met "en nu niet meer" geef ik overigens ook geen punten (conform het LT-verslag).
Ik ben geneigd het fout te rekenen omdat het cv zo expliciet is, evenals het LT-verslag.
Wat doen jullie? Jullie lijken namelijk soepeler, gezien het goedrekenen van
Ik zou hier namelijk maar 1 punt voor geven. Er wordt in het tweede deel geen koppeling ontkend.Metteke schreef:En als leerlingen 'zagen ouders' en 'gelooft niemand' weglaten uit hun antwoord? Bijvoorbeeld:
"Kort na de Tweede Wereldoorlog was onderwijs het middel om materieel en maatschappelijk vooruit te komen. Tegenwoordig heeft het belang van onderwijs meer met opvoeding dan met meer kans op materiele vooruitgang te maken."
Voor een tweede bolletje met "en nu niet meer" geef ik overigens ook geen punten (conform het LT-verslag).
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18-05-2015 17:44
vraag 2
Beste collega's,
Wat doen jullie met een antwoord op vraag 2 (eerste deel) als:
'Na de Tweede Wereldoorlog deden ouders er alles aan om hun kinderen een betere toekomst te geven. Onderwijs was hiervoor het middel'.
Ik ben geneigd hier 1 punt voor te geven, omdat een betere toekomst hetzelfde betekent als 'welvarender leven' uit het antwoordmodel. Bovendien laat de leerling zien dat hij de tekst heeft begrepen.
Dank voor jullie reacties.
Wat doen jullie met een antwoord op vraag 2 (eerste deel) als:
'Na de Tweede Wereldoorlog deden ouders er alles aan om hun kinderen een betere toekomst te geven. Onderwijs was hiervoor het middel'.
Ik ben geneigd hier 1 punt voor te geven, omdat een betere toekomst hetzelfde betekent als 'welvarender leven' uit het antwoordmodel. Bovendien laat de leerling zien dat hij de tekst heeft begrepen.
Dank voor jullie reacties.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14-05-2015 10:58
Jos, ik heb ook leerlingen met een vergelijkbaar antwoord bij het eerste bolletje. Ik twijfel over het gedeelte ' een betere toekomst' . Ik wil dit nog met mijn collega bespreken.
Ik ben erg benieuwd hoe anderen tegen het gedeelte 'een betere toekomst' kijken. Kunnen we dit zien als 'welvarender' leven?
Ik ben erg benieuwd hoe anderen tegen het gedeelte 'een betere toekomst' kijken. Kunnen we dit zien als 'welvarender' leven?
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10-05-2015 20:06
Re: vraag 2
Ik geloof dat ik hier ook een punt voor zou geven!jos krijnen schreef:Wat doen jullie met een antwoord op vraag 2 (eerste deel) als:
'Na de Tweede Wereldoorlog deden ouders er alles aan om hun kinderen een betere toekomst te geven. Onderwijs was hiervoor het middel'.
"Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt." (Martinus Nijhoff)