2015-I vraag 4

Het forum op deze pagina is nu gesloten. Het examenforum is verplaatst naar http://sbnlevendetalen.forum2go.nl/
Daar moet je je even opnieuw registreren.


Ben Salemans
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-05-2015 23:57

Bericht door Ben Salemans » 19-05-2015 20:01

In opdracht 4 wordt gevraagd wat het belangrijkste verschil is tussen de opvattingen van Marx en Marshall over de kansen voor de arbeidersklasse. Als een leerling dan antwoordt "dat Marx zegt dat de toekomst van de arbeidersklasse uitzichtloos is en dat Marshall stelt dat arbeiders via scholing zich omhoog kunnen werken (impliciet: en dus geen uitzichtloze toekomst hebben)" dan vind ik dat eigenlijk een prima antwoord. Dat antwoord biedt toch één belangrijk verschil, zoals gevraagd? Jaja, ik zie heel goed dat het element 'revolutie' bij Marx ontbreekt. Maar dat element 'revolutie' is eigenlijk een tweede verschil... Dat hoeft voor mij niet extra of per se genoemd te worden, omdat de opdracht vraag naar één verschil tussen Marx en Marshall vraagt. Ik heb voor dat antwoord 1 punt gegeven, maar vind eigenlijk dat er 3 punten voor mogen worden gegeven.

R. t Mannetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-05-2015 10:58

Bericht door R. t Mannetje » 20-05-2015 20:37

Jos, ook voor dit antwoord ken ik een punt toe.

Ben, ik ben het met je eens, hoewel ik ook voor zulke antwoorden slechts 1 punt toeken (volgens het model).

Plaats reactie