2015-I vraag 4
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13-05-2015 08:41
2015-I vraag 4
Veel leerlingen geven als antwoord dat volgens Marx het lot van de arbeider uitzichtloos was (zonder het woord revolutie te noemen). Kan ik hiervoor een punt toekennen?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11-05-2015 15:07
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10-05-2015 20:06
Wat te doen met antwoorden waarin leerlingen benoemen dat Marshall zag dat onderwijs de productiviteit vergrootte, waardoor arbeiders meer opleverden voor de maatschappij o.i.d.? Bijvoorbeeld:
"Marx: de kansen van de arbeiders zouden alleen door middel van een revolutie kunnen veranderen.
Marshall: door middel van betere scholing, zouden de arbeiders meer opleveren, dus de nationale welvaart zou stijgen."
Is 'dus de nationale welvaart zou stijgen' gelijk aan 'je aan je lot onttrekken' of je 'omhoog werken'? Ik twijfel, maar wil het antwoord graag goed rekenen...
"Marx: de kansen van de arbeiders zouden alleen door middel van een revolutie kunnen veranderen.
Marshall: door middel van betere scholing, zouden de arbeiders meer opleveren, dus de nationale welvaart zou stijgen."
Is 'dus de nationale welvaart zou stijgen' gelijk aan 'je aan je lot onttrekken' of je 'omhoog werken'? Ik twijfel, maar wil het antwoord graag goed rekenen...
"Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt." (Martinus Nijhoff)
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14-05-2015 10:58
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14-05-2015 10:58