vraag 31

Het forum op deze pagina is nu gesloten. Het examenforum is verplaatst naar http://sbnlevendetalen.forum2go.nl/
Daar moet je je even opnieuw registreren.


moor
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-05-2015 22:30

vraag 31

Bericht door moor » 15-05-2015 22:34

Rekenen jullie het volgende antwoord goed bij vraag 31?

De auteur vindt de regelgeving onzin.

Naar analogie van Levende Talen zou ik zeggen dat het iets als ' grote' of 'totale' onzin zou moeten zijn.

Slechts één leerling heeft deze vraag goed als ik zo streng nakijk.....

daniellepronk
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-05-2015 22:18

Bericht door daniellepronk » 16-05-2015 14:33

Ik ben geneigd dit goed te rekenen. Iets 'onzin' vinden is in mijn optiek al sterk afkeurend

Barbara Snel
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-05-2015 20:43

Bericht door Barbara Snel » 16-05-2015 14:45

Daar ben ik het mee eens. 'Onzin' (het antwoord) en 'zinloos' (het correctiemodel) vind ik inhoudelijk vrijwel gelijk.

Susanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-05-2015 17:06

Bericht door Susanne » 16-05-2015 16:40

En wat te doen met:

De nieuwe regelgeving is onlogisch en slecht voor het milieu.

Metteke
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-05-2015 20:06

Bericht door Metteke » 16-05-2015 16:44

Susanne, in dat antwoord is niet sterk genoeg geformuleerd, zou ik zeggen. Ik heb ook: "de regelgeving is ongeschikt om uit de recessie te komen." Zelfde probleem, lijkt mij.
"Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt." (Martinus Nijhoff)

michellevandijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-05-2015 19:10

Bericht door michellevandijk » 16-05-2015 18:59

Dat je bij zo'n vraag dus twee punten kan mislopen door een woordje minder... dat is pas echt belachelijk.

michellevandijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-05-2015 19:10

Bericht door michellevandijk » 16-05-2015 19:06

Overigens is dit wel een goede vraag de helft van mijn leerlingen heeft de ironie überhaupt niet begrepen en heeft daarom 0 punten. Zij hebben de hele tekst dan niet begrepen... dat blijkt wel! Maar het is niet eerlijk dat iemand die de ironie wel begreep, maar niet scherp genoeg verwoordde, ook 0 punten krijgt.

Metteke
Berichten: 42
Lid geworden op: 10-05-2015 20:06

Bericht door Metteke » 16-05-2015 19:41

Ik heb een leerling die het woordje niet in haar antwoord onderstreept. Mag ik dat ook opvatten als extra nadruk? ;)

"Dat hij de nieuwe regelvorming niet logisch vindt."

Heel veel leerlingen slaan de plank trouwens volledig mis bij deze vraag. Dat had ik niet verwacht. Dat maakt wel dat ik het extra jammer vindt voor die paar leerlingen die op schrijven dat de auteur het er niet mee eens is, en daarmee hun antwoord te zwak formuleren......
"Elk woord vernieuwt de stilte die het breekt." (Martinus Nijhoff)

Tinka
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-05-2015 12:04

Bericht door Tinka » 17-05-2015 12:14

"Er worden rare ideeën bedacht om de economie te verbeteren"
Zeker niet goed, hè? Of toch een beetje? Ik zou hier de leerling graag willen vragen het antwoord eens zelf voor te lezen, dan snap ik hoe ze het bedoelt...

Wild
Berichten: 3
Lid geworden op: 17-05-2015 11:58

omslachtig is toch ook goed?

Bericht door Wild » 17-05-2015 14:05

Het is gek dat LT de ironie zo belangrijk vindt, want het antwoordmodel geeft aan dat het woord 'omslachtig' ook de lading dekt. Hierin mis ik die nodige ironie. dus m.i. gaat LT voorbij aan het antwoordmodel met die eis

Plaats reactie